Jak jste psali scio testy.

02.01.2012 17:59

Poprvé jako učitelka jsem seděla u SCIO testů. Jsou náročné, časově omezené a žáci mají přesně určen čas na práci i odpočinek. Při pohledu do třídy, do obličejů žáků by se dala napsat obsáhlá práce z neverbální komunikace. Co různých mimických výrazů se vystřídalo na obličeji každého žáka od zaujetí, odhodlání, soustředění, naštvání až po zděšení, paniku, odevzdání až bezmoc. Jeden žák dokonce používal i doping, žvýkal žvýkačku. Co poloh při sezení se dá zaujmout, je další kapitola. Některým žákům se s přibývajícím časem měnil vzhled vlasů od upravených po vrabčí hnízdo, jak hledali informace a myšlenky. Další kapitola by byla, co vše se dá dělat s propiskou, kam všude se dá umístit. S přibývajícím časem by se dala sepsat další kapitola, jaké protahovací cviky žáci používají. Další kapitola by byla ze skupinové práce nebo spíše práce ve dvojici, některé dvojice se snažily o intenzivní spolupráci. Těch kapitol by se dalo napsat daleko více. Při matematice využili všichni až na jednoho stanovený čas. Druhý test byl z českého jazyka, i zde většina pracovala a využila celých 45 minut. Pokud bych měla soudit podle pracovního nasazení, tak test obecných studijních předpokladů byl jednodušší. No a nejjednodušší podle pracovního zaujetí byl test z anglického jazyka, po 25 minutách byla polovina hotova a vymýšlela, jak si zkrátit čas do doby, než řeknu konec.

Mí deváťáci, testy na vás možná zaútočily poprvé, ale ne naposled. Za čtyři týdny se dozvíte výsledky a jen čas ukáže, jestli tyto zkušenosti a informace budou pro vás přínosem. Jana Bartošová

—————

Zpět